Busabonnement scholierenvervoer 2017-2018

Praktijkschool De Sprong heeft een overeenkomst afgesloten met de Stichting Scholierenvervoer Zeeland. U kunt dit schooljaar via school een abonnement aanschaffen, dat voordeliger is dan wanneer u het rechtstreeks bij Connexxion aanschaft. Als u via school een abonnement koopt, helpt dat bovendien om de kwaliteit van het vervoer te bewaken en waar mogelijk te verbeteren.

 

OV-chipkaart aanvragen

Als uw kind nog geen persoonlijke OV-chipkaart heeft, moet die eerst aangevraagd worden. U gaat daarvoor naar de website www.ov-chipkaart.nl. Op die website ziet u – u klikt  in de kop ‘aanvragen’ -, de keuze om een persoonlijke of een anonieme chipkaart aan te vragen. U klikt dan bij - PERSOONLIJKE OV-chipkaart - weer op ‘aanvragen’ en volgt de aanwijzingen.

 

Account aanmaken

Vervolgens moet u, NA ONTVANGST van de OV-chipkaart, een account aanmaken.

Om een account aan te maken gaat U opnieuw naar www.ov-chipkaart.nl. U klikt rechts bovenaan - ‘Mijn OV-chipkaart’ - aan en ziet vervolgens de keuze ‘registreer account’

Ook nu volgt u de aanwijzingen.

 

(Als u dit account aanmaakt kunt u de reizen met de persoonlijke OV-chipkaart volgen.. Het reizen buiten het abonnement moet achteraf bijbetaald worden, het is fijn als u dit zelf kunt controleren).

 

Abonnementsmogelijkheden

Via school kunt u kiezen uit twee soorten abonnementen:

  • Volledig schooljaar abonnement: geldig van 28 augustus 2017* t/m 6 juli 2018
  • Winterabonnement geldig van van 28 augustus 2017 * t/m 30 maart 2018
    * deze startdatum kan eventueel aangepast worden naar een latere datum.

 

Abonnement aanvragen

Na ontvangst van de OV-chipkaart kan een abonnement aangevraagd worden. Dit gaat digitaal via de website van de Stichting Scholierenvervoer Zeeland, aanbevolen explorer te gebruiken (www.scholierenvervoerzeeland.nl. (site open vanaf 15 juli). Tijdens het aanvragen moet u de OV-chipkaart en het leerling-nummer (zie boven op deze brief) bij de hand houden.

De opstapplaats en bestemming zijn van belang om de kosten van het abonnement te berekenen en worden u getoond.

 

Houdt u er rekening mee dat het aanvragen van een abonnement gelijk is aan een definitieve bestelling! U dient het abonnement altijd te betalen. Indien u besluit af te zien van de aanschaf moet u digitaal via info@praktijkschooldesprong.nl een annulering aanvragen. Dit geldt ook wanneer het abonnement nooit is gebruikt.

 

Betaling
U betaalt de totale kosten in drie termijnen aan school. Hiervoor ontvangt u een factuur.

 

Abonnement ophalen

Nadat de aanvraag bij Connexxion ontvangen is, wordt deze verwerkt. De verwerkingstijd is circa drie werkdagen. Als de procedure afgerond kan worden, wordt het abonnement (reisproduct) klaar gezet. Hiervan krijgt u per e-mail bericht van Connexxion.

Bij een ophaalpunt * (bij de meeste postkantoren, sommige supermarkten) kunt u (of uw kind) het abonnement ‘ophalen’ op de OV-chipkaart. Het abonnement is dan geactiveerd.
* zie voor ophaalpunten www.ov-chipkaart.nl

 

Informatie

Alle informatie over de OV-chipkaart vindt u op www.ov-chipkaart.nl. Met vragen over de abonnementen kunt u bellen met de administratie (vervoerscoördinator) van onze school,  te bereiken per e-mail info@praktijkschooldesprong.nl of per telefoon op 0115-617287.